Mijn eerste indruk op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Voets - WaarBenJij.nu Mijn eerste indruk op Curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Voets - WaarBenJij.nu

Mijn eerste indruk op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Tom

24 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

De vlucht was allemaal goed gegaan alleen was het heel lang. Bij aankomst werd ik opgehaald door het stagebureau. Mijn eerste indruk van curaçao was dat ik als eerste ontzettend moest wennen aan het klimaat. De luchtvochtigheid ligt hier vele malen hoger. Vervolgens ben ik door het stagebureau naar het appartement gebracht waar ik dus ga verblijven. Ik ben daar ontvangen door de huisbaas en door de andere studenten die er ook wonen.

Mijn eerste indruk van het appartement waar ik ging wonen was niet helemaal wat ik verwacht had. De kamers zijn klein en het is er toch anders als thuis. Je moet veel delen met andere mensen en dat is even wennen.

Vervolgens ben ik de dag erna mijn stagevergunning gaan regelen en had mijn eerste introductie op me stage. Het ging allemaal goed en dacht ook meteen dat het een hele leuke stage ging worden. Maar al snel kwam ik erachter dat het openbaar vervoer toch niet zo is als in Nederland. Busjes die vaak te laat komen of zelfs helemaal niet komen! De bevolking is toch wel anders en daarom heb ik besloten om een auto te gaan huren. Dit was dus ook binnen een paar dagen geregeld en ik kon toen eindelijk overal zelf naartoe. In het begin ben je dus overal van iedereen te veel afhankelijk omdat jezelf dus ook geen vervoer had.

Het verkeer is nog steeds wennen hier iedereen rijdt hier toch wel anders als in Nederland en kan in sommige gevallen wel heel gevaarlijk zijn. Ook de verkeersregels zijn anders waaraan je toch moet wennen. In het verkeer zijn ook vele files hier op het eiland. Iedereen doet hier alles met de auto omdat een scooter of fiets dus veelste gevaarlijk hier is.

De eerste weken waren af en toe zwaar je bent in een andere omgeving waar mensen toch alles anders doen en me draai vinden hier en andere mensen leren kennen had toch wel even wat moeite gekost maar het gaat nu dus wel een stuk beter.

Tot de volgende keer!

Tom Voets

  • 31 Mei 2016 - 19:14

    Karin Swijter:

    Hoi Tom, ik denk dat je al gelijk met alle aspecten kennis hebt gemaakt die anders zijn dan anders. Daarom is het ook een buitenlandstage. Marieke, Myke en ik vinden het wel heel knap dat je toch je draai hebt kunnen vinden. Ik weet zeker dat je het straks gaat missen als je weer terug bent. Heel veel plezier en succes! Heb je nog een leuke foto die we op onze site kunnen gebruiken?

  • 06 Juni 2016 - 11:09

    Renske:

    Hoi Tom,

    Dat is inderdaad even wennen! Heel knap dat je niet bij de pakken neer gaat zitten, maar zelf actie onderneemt door een auto te huren.
    Het is natuurlijk heel erg wennen zo'n ander land. Hopelijk ben je al wat meer gewend geraakt.
    Ik wens je nog een hele fijne (en leerzame) stage. Geniet van het mooie weer! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Tom

Actief sinds 15 Mei 2016
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 1520

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: