Mijn eerste maand op curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Voets - WaarBenJij.nu Mijn eerste maand op curacao - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Tom Voets - WaarBenJij.nu

Mijn eerste maand op curacao

Blijf op de hoogte en volg Tom

07 Juni 2016 | Curaçao, Curaçao

Na een maand nu op Curaçao te zitten gaat alles veel makkelijker. Je weet waar je overal voor moet zijn, de mensen waar je mee omgaat leer je steeds beter kennen en natuurlijk leer je ook weer steeds meer nieuwe mensen kennen.

Nu pas na een maand ga je je toch wel steeds meer je draai vinden en je weet nu wat je allemaal moet doen. Je woont natuurlijk op jezelf en daar komt veel bij kijken. Je moet boodschappen doen, koken, wassen, poetsen en opruimen. Daar komt veel bij kijken en al helemaal als dit de eerste keer is. Maar het gaat me allemaal wel goed af. Het is alleen zorgen dat je alles goed indeelt. Je hebt overdag natuurlijk stage en dan zul je daarna ook nog iets moeten doen dus boodschappen halen en koken of je doet even poetsen en wassen.

Natuurlijk is er ook tijd voor leuke dingen. Op vrije dagen probeer ik daarom ook zo weinig mogelijk te doen. Ik zorg dat ik dagen dat ik niet vrij ben boodschappen doe, wassen en poetsen als het nodig is. Zo hoef ik op me vrije dagen nergens rekening mee te houden. En kunnen er leuke dingen gedaan worden. Meestal gaan we even naar een mooi strand, aangezien je er toch zo veel mooie stranden hebt is leuk dat je overal een kijkje kunt nemen. Het is ook fijn dat er altijd wel iemand vrij is waar je iets leuks mee kunt doen aangezien er zoveel studenten wonen op het complex. Je zult nooit alleen zijn!

Het is alleen nog voor mij wennen dat alles hier heel rustig aan gaat. De lokale bevolking is hier’ liever lui dan moe’. Daar kan ik weleens aan irriteren dat alles hier zo rustig aan gaat want in Nederland ben je dit eigenlijk niet gewend. In Nederland gaat alles veel gehaaster en hier kijkt iedereen maar wat ze doen. Je bent hier ook niet zo met de tijd bezig als dat je dat in Nederland doet.

Al met al het gaat hier nog goed met me en heb het ook zeker goed naar me zin. Ik heb wel dagen dat ik even thuis zou willen zijn. Maar het is hier toch ook wel heel leuk en hele mooi uitdaging om jezelf te ontwikkelen hier!

Tot de volgende keer!

Tom Voets

  • 15 Juni 2016 - 09:55

    Thomas Noordeloos:

    Hi Tom,

    Leuk om je reisverslag te lezen en zo te horen maak je het goed! Ben wel erg benieuwd naar je stage; wat zijn je bezigheden?

    Groet,

    Thomas

  • 15 Juni 2016 - 13:21

    Kimberley:

    Hoi Tom,

    Goed om te lezen dat je je draai hebt gevonden.

    Ik ben ook benieuwd naar je stageactiviteiten.

    We kijken uit naar je nieuwe blog.

    Groeten,
    Kimberley

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Tom

Actief sinds 15 Mei 2016
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 1524

Voorgaande reizen:

09 Mei 2016 - 31 Juli 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: